Grupa docelowa: 21 uczniów:
- 7 ️uczniów z Warszawy kształcących się w zawodzie technik informatyk/ technik programista,
- 7 uczennic z Siedlec oraz 7 uczniów z Wyszkowa uczących się na kierunkach technik usług fryzjerskich
Cel projektu: rozwój kompetencji, doskonalenie umiejętności zawodowych i językowych, budowanie
renomy
Projekt realizowany w partnerstwie z: OlympusEducation.com
Okres realizacji: od dnia 01.10.2024 r. do dnia 31.08.2025 r.
Etapy realizacji projektu:
1. Rekrutacja w szkołach od grudnia 2024r.
2. Spotkanie organizacyjne, podczas którego omówione zostały szczegóły wyjazdu i podpisane umowy
3. Zajęcia przygotowawcze – doskonalenie języka angielskiego, zapoznanie z kulturą grecką
4. Praktyki Zawodowe zagraniczne w Grecji ramach programu Erasmus+.
Technicy informatycy i programiści w czasie praktyk:
- zapoznali się z narzędziami diagnostycznymi i oprogramowaniem do zarządzania systemami
- asystowali przy konfiguracji komputerów i sieci
- instalowali systemy operacyjne
- ćwiczyli wykorzystanie narzędzi diagnostycznych do wykrywania usterek sprzętowych
- poznali narzędzia do monitorowania wydajności systemów informatycznych
- zostali wprowadzeni do podstaw administracji stron internetowych – instalowali lokalny serwer WWW
- projektowali i tworzyli strony internetowe z wykorzystaniem HTML, CSS i JavaScript
- wykonywali ćwiczenia diagnostyczne podczas obsługi urządzeń peryferyjnych
- konfigurowali podstawowe zabezpieczenia sieciowe, w tym zapory sieciowe (firewall)
- zapoznali się z zasadami cyberbezpieczeństwa oraz ochrony danych w systemach informatycznych
- konfigurowali zapory sieciowe i systemy antywirusowe, wykonując praktyczne ćwiczenia
- zarządzali aplikacjami internetowymi konfigurując środowiska testowe
- automatyzowali proste zadania administracyjne, tj. zarządzanie plikami czy odczytywanie danych z API.
W czasie praktyk zawodowych uczestnicy projektu:
- dobierali fryzury i kolory do potrzeb klienta
- szkolili się w strzyżeniu i stylizacji
- poznawali dokumentację zakładu fryzjerskiego
- dokumentowali usługi i modelowali fryzury
- tworzyli fryzury użytkowe, okazjonalne i fantazyjne
- ćwiczyli techniki modelowania, warkocze i upięcia
- określali i dobierali preparaty stosowane do zabiegów formowania fryzur
- przygotowywali włosy do zabiegów, a także stosowali podział włosów na sekcję i separacje do formowania fryzur
- samodzielnie wykonywali zabiegi pielęgnacyjne włosów oraz wykonywali fryzury na zlecenie klientów
- doskonalili swoje umiejętności w praktyce
Podczas pobytu w Grecji uczestnicy realizowali również program kulturowy. Uczniowie, poza obowiązkami zawodowymi uczestniczyli w licznych aktywnościach edukacyjno-kulturalnych oraz wycieczkach do:
- Thessaloniki
- Litochoro
- Skiathos
- METEORY Ósmy Cud Świata wpisany na listę UNESCO
- Palaios Panteleimonas.
Rezultaty: poszerzenie horyzontów, otwarcie na europejski rynek pracy, podniesienie poziomu kompetencji zawodowych, kulturowych oraz językowych uczniów.
